A letöltött XVM-5.2.1 tömörített mappában lévő res_mods mappát átmásoljuk a world_of_tanks mappánkba. Igazából bennünekt csak a res_mods\xvm mappa érdekel, mivel itt tudjuk szerkeszteni, testreszabni az egész mod kinézetét. A beálllítási lehetőségek terén igazából már olyan határokat is átléptek egyes rutinos mod készítők, amiket nem is gondoltam volna akár még néhány hónapja sem. Úgyhogy nem csodálkozom, ha tovább fog növekedni az XVM felhasználók aránya. De térjünk vissza a fonalunkhoz.
Tehát az XVM mappában az alábbi mappák találhatóak:
-
configs
-
doc
-
I10n
-
mods
-
res
és egy magányos xvm.xc.sample fájl.
Ez így egy teljesen alap beállítási móddal működő rendszer. De mindenkienk megvan a saját elképzelése, hogy mi az, ami fontos lehet számára és mi az, amit inkább hanyagolna. Egyesek szeretik a színes, grafikai, vizuális bombákat, mások a szolid, egyszerű kinézetet kedvelik. Itt bármi ki és bekapcsolható.
A lényeg, hogy testreszbhatók a tankok felett megjelenő információk, csak példaként ragadom ki ezeket: (full hp, jelenlegi hp, tank név, játékos név, Effiency, WN6, győzelmi %, adott tankkal győzelmi %, lejátszott csaták száa, adott tank csatáinak száma, stb.)Ezek mindegyike oda helyezhető, ahová akarjuk, színezete, kinézete módosítható.
Kreálható pl. találat, kilövés esetén egyéb vizuáls effektek, pl.: felszáll egy tabnk angyal, vagy egy koponya. A minimapon láthatóak a tankok nevei, ill. a felfedezett, de épp nem látható tankok utolsó ismert pozíciói. Rengeteg , találékony effekt került már kidolgozásra és ezek közül többet alkalmaztam, szerkesztettem magam is.
Lényegében a mod a játékélmény fokozására lett kifejlesztve. De ezt alkalmazva valódi előnyhöz juttathatja használóját, mert olyan információk birtokába kerül a csata alatt az ellenség képességeit, helyzetét, utolsó pozícióját illetően, ami döntő lehet bármilyen ütközetben, ha a játékos jól használja fel a kapott adatokat.
Egyszóval érdemes picit időt szánni ennek a modnak a megismerésére, mivel új utat és élményt nyithat számunkra. Ráadásul unalmas sem lehet, mivel mindig jöhet új ötlet, új cél, amit megvalósítva élvezetesebbé tehetjük játékunk.