: XVM belltsok |
XVM belltsok

Az XVM belltsnak kt verzjrl tudok. Az egyik, legismertebb s taln legegyszerbb, az XVM editor alkalmazsa, a msik, a config fjlban lv elemek Notepad+++ programmal val testreszabsa. Mindkettnek megvan a maga elnye s htrnya is. Tekintsk meg elsknt az egyszerbb, mde kevesebb mozgsteret biztost alkalmazst.
Elsknt lpjnk fel erre a weboldalra: korenrandom
Ezen a weboldalon tudjuk testreszabni az xvm-et. Lentebb magyarzat az XVM editor hasznlatrl.
Az alant lv videban szinte minden lnyegi bellts megtallhat.
Fontos, hogy ha pl. azt szeretnnk, hogy a minimap-on megjelenjenek a mr felfedezett, de ppen nem lthat tankok utols pozcii, akkor azt integrlni kell a fenti weboldalon.
me a sajt xvm belltsom, melyben benne van a fentebb rszletezett funkci: XVM.xc ezt tltstek le.
 
Az albbikpen szemlltetem, hogy integrljtok a minimap belltsokat.

Az n sajt belltsaimmal gy nz ki:

gy gondolom, hogy a video s egy kis ksrletezs sorn knnyedn tereszabhatjuk sajt belltsunkat, melyet aztn lementve (kapunk egy xvm.xc fjlt) bemsolhatjuk a res_mods\xvm mappnkba. s ha mindent jl csinltunk, a belltasaink mkdni fognak.
XVM belltsnak msik mdja:
Ez a megolds taln egy fokkal bonyolultabb, mgis jobban ajnlom, ugyanis a lehetsgeink gy szinte korltlanok s a jtkbl sem kell ki-be lpkedni, hogy aktivizldjanak a vltozsok. n ezt preferlom, mert gyorsabb s vltozatosabb kinzetet produklhatok.
Adott ugye egy XVM mappnk, amiben alapknt van egy irnymutat xvm.xc.sample ffjlocska. Ltni is lehet, hogy a mrete mr kzelbe sincs annak, mint amit az xvm editor csinlt. Az jonnan letlttt (Aslain, Engiang) konfigurcis fjlokat pedig nem tudtam emiatt betlteni az XVM editorba, mert hibt rt ki s nem lehetett testreszabni. Teht ez a fjl mr az adatok tredkt tartalmazza. Pontosabban csak egy irnyt mutat be a configs mappba, azon bell is a Default mappban lv @xvm fjlra. Ez pedig leosztja az alatta lv fjlokra a feladatot.
A lnyeg, hogy a @default mappban tallhat tbb .xc fjl. Na ezekkel fogunk dolgozni. Ehhez szksgnk lesz a Notepad++ programra.
A programba brmelyik xvm.xc fjl trhat. Pl. betltjk a captureBar.xc fjlt, akkor lthat:

hogy szpen trhatak benne egyes informcik. Elmletileg a programnak a megjelen szveget az XVM\I10n mappbl kellene betltenie. Ebben a mappban tbb nyelv fjl tallhat, kztk magyar is. Ki kell prblni, hogyha csak a magyar verzi marad a mappban, akkor automatikusan honostja e az XVM-et, vagy sem. n ezt nem prbltam. Inkbb trogattam magamnak arra, amire gondoltam.
Ugyanezzel a mdszerrel mdosthat a hitLog.xc fjl is, ami a sebzsek, lvsek kijelzsrt felels. Termszetesen ebben sem csak azt tudjuk lltani, hogy mit rjon ki a renszer, hanem az elem elhelyezkedst is.

Segtsg lehet az alkalmazhat macro-khoz---> EZ
Ezek alapjn a tbbi .xc fjl is testreszabhat, mozgathat, bellthat.
n - mivel nem vagyok programoz - meglv, szpen kidolgozott komplett XVM konfigurcikat mdostok. gy csak aprbb vltozsokat eszkzlk rajtuk, amiket mg vghez is tudok vinni.
Tovbbi lnyeges dolog mg az XVM\res mappa, melyekbe tlalnossgban .png fjlok kerlnek. Pl. 6. rzk kpe. Ezt arra mdostjuk, amire akarjuk, mert a program automatikusan innen emeli be a 6. rzk kp fjljt, gy teljesen lnyegtelen, hogy pp mi van ott, csak a neve legyen ugyanaz.
Vagy amit mg kiemelenk az az, hogy komolyabb xvm configok, pl. Aslains verzijban mr jval bvebb a paletta ebben a mappban. Lthat, hogy XVM\res\Aslain mappban vannak a verzijban alkalmazand modok. Pl.: XVM\res\Aslain\contouricons\regular mappban a player panelon megjelen tankikonok vannak. Ezt persze knnyedn cserlhetjk, pl. az oldalon lv Tank Ikon Maker program ltal ksztett verzira. Csak a nevknek kell megegyeznie.
Tovbbi lnyeges momentum, hogy innen emeli be a kpeket az XVM azon effektjeinek alkalmazsa sorn is a jtk, amikor pl. kilnek 1 tankot s felszll egy tank angyalka. Vagy az ammo rack tallat sorn fellp effekt kp. Ezek mind mdosthatak, ms xvm-ekbl temelhetek, ha kpet cserlnnk.
Igazbl temrdek belltsi lehetsg rejlik ebben a mdostsi eljrsban, de n is csak a jghegy cscst ltom homlyosan. Ettl fggetlenl bzom benne, hogy ez a kis lers segtett elindulni egy svnyen.
Ha tovbbi lehetsgeket tallok, itt megosztom veletek.
Tank ikonok beillesztse az XVM-be:
Notepad-dal nyissuk meg a res_mods\xvm\config\ (az adott konfig nv)\iconset.xc fjlt.

A kpen is jl lthat, hogy itt lehet megadni, hogy hol keresse a program a .png fjlokat. A tank icon maker programmal (ksztem 0.8.9-re, napok krdse) ksztett fjlokat beilleszthetjk knnyedn a helykre, gy a rendszer automatikusan innen fogja beemelni a kpeket.
Abban az esetben, ha helytakarkossgi szempontbl oylan ikonokat kvnunk beilleszteni, amiken szerepel a nv s/vagy szint, akkor ne felejtsk el kikapcsolani a jtk belltsaiban a tank szintek megjelentst. Msklnben a kvekezmny a msodik kp.

|